Ekonomiassistent Luleå >
Nu söker vi en ekonomiassistent till Laitis i Luleå
Är du en noggrann och strukturerad person med intresse för ekonomi och administration? Har du erfarenhet av att hantera ekonomiska flöden och vill bli en del av ett engagerat och samarbetsinriktat team? Då kan rollen som ekonomiassistent hos oss vara perfekt för dig!
Om oss
Laitis har i 60 år framgångsrikt försett den norrländska marknaden med bilistiska och industriella produkter. Med verksamhet på 9 orter från Örnsköldsvik i söder till Kiruna i norr, är vi en stolt samarbetspartner för kunder inom flera olika branscher. På våra anläggningar har vi engagerade medarbetare som dagligen hjälper kunder med reservdelar till bilar och produkter för att hålla industrierna igång.
Om rollen
Som ekonomiassistent hos Laitis kommer du att spela en central roll i vårt ekonomiteam. Du arbetar nära våra ekonomer och hjälper till med registrering av dagliga kundinbetalningar, hjälper till att koppla leverantörsfakturor mot inköpsordrar samt andra administrativa uppgifter som stödjer företagets ekonomiska processer. Rollen passar dig som trivs med att hantera detaljer och säkerställa att allt blir rätt och i tid. I och med att tjänsten innebär daglig kontakt med såväl kunder som kollegor krävs att du är serviceinriktad och har ett gott kundbemötande.
Dina arbetsuppgifter:
- Hantera och administrera dagliga kundinbetalningar
- Administrera och koppla leverantörsfakturor mot inköpsordrar
- Kundtjänst gällande frågor kring kundinbetalningar samt övriga ekonomirelaterade frågor
- Övrigt ekonomiadministrativt stöd.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
- En eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från ett ekonomiteam.
- Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel.
- Förmåga att arbeta noggrant med fokus på detaljer.
- En förmåga att jobba strukturerat och hålla flera bollar i luften
- God samarbetsförmåga och serviceinriktat arbetssätt.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av tidigare administration gällande kund- och leverantörsreskontra
Tjänsten är förlagd på vårt huvudkontor i Luleå.
Omgående anställning eller enligt överenskommelse.
Vi erbjuder:
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en spännande roll där din insats är viktig för företagets framgång. Du blir en del av ett professionellt och engagerat team som stöttar varandra och delar erfarenheter. Vi erbjuder även friskvårsbidrag, hälsokontroller, fri parkering, tjänstepension, kontorsmassage med mera.
Ansökan
Låter det här som något för dig? Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 2025-01-31. Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte med att söka!
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Viktor Lidén telefon: 076 813 11 13, eller e-post: viktor.liden@laitis.se
Välkommen till Laitis – vi ser fram emot att höra från dig!